Thursday, August 4, 2011

Tablet oh Tablet!




Kalau dulu ada komputer dengan dial-up internet pun dah kira super-cool dan cukup canggih, sekarang ramai orang duk gila tablet. Menatang apa tu tablet?





Ada 3 jenis tablet yang sangat famous di pasaran giteww


1) Samsung Galaxy Tab

2) Blackberry PlayBook

3) iPad 2





Orang sekarang suka pakai tablet sebab senang nak bawak kesana-sinun. Kalau nak lagi cool cuba carry around monitor computer dengan CPUnya. Nak lagi hebat printer sekali. haha. Aku takdelah nak bagi review or whatsoever on the 3 gadgets, tapi nak share dari experience dan apa yang aku baca on these 3 kononnya cool gadgets. Nak bagi reviews memang tak ah sebab aku ni super-noob dan sangatlah buto IT.






1) Samsung Galaxy Tab



- Kecikkk. Senang bawak. Letak dalam handbag pun bolehhh. Pak guard kat fac aku lagi cool, siap bawak tab sangkut kat belt siooot!

- Kalau nak tengok movie ke, tengok gambar2 sambil mengimbas memori terindah, galaxy tab menjadi pilihan. Screen dia cantik siottt.

- Apps boleh tahan sebab Galaxy Tab support android.

- Macam tablet lain, ada camera, 3G, wi-fi.

- Flaws: Touchscreen tak berapa best, browser quite laggy. Wallahua'lam because I'm not a galaxy tab user tapi ni comment yang biasa didengari with regards to this tablet. Nak tahu beli takpun pinjam yang Pak Guard fac aku punya tuh.









2) Blackberry PlayBook




- Tablet ni pun kecik molek tapi besar sikittt je from Galaxy Tab. Senang nak carry around gak ah.

- Web browsing memang best sebab lajuuu.

- Great support for media. Meaning nak tengok gambar/video boleh tahan best.

- Camera boleh tahan.

- Flaws - Apps yang sangattttlah kuranggg. So agak boring sebab there's nothing much with this tablet (for those yang prefer nak banyak apps la) Lagi satu battery cepat habis. Bukan BB phone je cepat habis battery, BB playbook pun sama. Member aku siap nak trade-in dia punya playbook sebab boring sangat.










3) Ipad 2



- Antara 3 tablet ni, Ipad 2 yang paling besar. I would not say that susah nak carry Ipad 2 around sebab ringan je. Cuma susah nak masuk dalam handbag size comel-comel. But if you do have handbag sebesar alam macam aku , I dont think it would be a problem :D

-Multimedia support dia pun terbaik gak. Tapi lebih kurang je for all the 3 tablets.

- Apps memang best gila nak mampus sebab you can download thousands of Apps. Nak best install jailbreak, boleh download Apps for freeee!

- Battery Life paling tahan lama. Aku main game dari pagi tadi sampai ke magrib td pun tak habis battery.

- Web browsing best but the problem is Ipad 2 tak support flash. So kalau browse apa-apa yang require flash player, sorry la memang tak keluaq'.

-Flaws- Flash tak support. Camera tak berapa nak cantik. Tak clearr sangat. Muka aku yang cenggini pun boleh nampak macam muka artist. Ok, over disitu. Haha











Jangan rely sangat apa yang aku bebel ni, ni setakat apa yang aku tahu dan dengar dari member2. Aku pun pakai satu jenis tablet je. Nak sumber yang lebih sahih, tanya mereka yang pakar ok! ;D










No comments:

Post a Comment