Sunday, November 14, 2010

Goodbye Mr Nerve-Racking-Final, Hola Mr Great-Holiday!



Done with finals after almost a month I was tortured, mentally and physically. Alhamdulillah, I did the best as I could, InsyaAllah result pun best gak. *Hee* Now, masanya utk tawwaqal and doa lecturers tersayang lembut hati. Sumpah terasa penat sangat final sem ni. Inilah akibatnya kalau masa lecture tak bayar perhatian (direct translation pay attention), masa study week baru terhegeh-hegeh nak revise balik apa yang dah belajar. In that one month *almost la*, tension bukan main lagi sampai ada one point air mata bercucuran ke pipi. *soobbs*. What did I do to heal myself? Makan! As a consequence, I am really FAT now. *sigh*




My relationship with Shah Alam is what I call a love-hate relationship. Eventhough I hate going back to Shah Alam but I’m sure that I'm gonna miss that place. We spent almost 3 years together takkan la I tak rindu you. *Hehe* Gonna miss going to class, laughing with dear classmates, Gonna miss my crazy housemates and I’m gonna miss you, yes you dear! *siapa yang terasa tu dia lah. Hee* Takpe, 6 weeks je pun. 6 weeks kat rumah ni kena betul-betul appreciate dah sebab cuti sem yang mendatang dah tak cuti dah, dengan attachment nya. So, 6 weeks ni nak betul-betul enjoy! *wink*



Utk cuti yang agak singkat ni, here are the things that I wanna do:

Lose weight. My current weight is unacceptable now. Memang la berat badan ideal but if dah gelebeh sana sini dah tak ideal namanya. *Haha* So, I am planning something and I would rather keep it as a secret. Tidak, im not going to any Slimming agency, nor taking diet pills. Itu sangat tidak healthy.



Re- furnish my room. My current room terlalu remeja with banyak posters were pasted on the walls. Banyak barang-barang yang dah tak pakai, bju-baju yang confirm tersepit kat perut kalau nak pakai, Teddy bears pun bertimbun, sangat tidak menonjolkan ciri-ciri kedewasaan, *Haha* So, I nak buang semua barang-barang tu, re-paint the wall, re-furnish and re-decorate! *




- Spend time with my dear family. Bukan selalu dapat jumpa, so every second with them is every second that I have to treasure. Maybe hujung bulan ni nak pergi vacation. Cuti-cuti Malaysia yaw! Tak mampu la family kitorang nak pergi sama over the sea. Over the river pun cukup. *Hee*




Meet up high school friends.Setiap kali cuti, jumpa kawan-kawan sekolah dulu especially Sabak Bernam is a MUST. Nak-nak lagi my friend yang dah lama gila baboon tak jumpa nak balik from Aussie. Apa lagi? We better start planning a sleepover! Party babyyy! *Hee*





Hmm..tu je dapat fikir for now. Hopefully there are more coming spontaneous activities to fill up my hols. My next post would be on the third semester which I would sum-up what had happened this semester. Best ke tak. Happy ke tak. But one thing for sure, third sem ni sangatlah hectic, busy dan memenatkan. So, stay tuned! *bajet ada orang nak baca la kan.haha*





So, to all my dear friends happy holiday!! Siapa yang pergi vacation jangan lupa belikan souvenir!! Have a great holiday everyone! Take care! :D



-xxoo

No comments:

Post a Comment