Thursday, November 18, 2010

Short Hair or Long Hair? Hijab lah!



I really reallyyyyyy HATE my hair now. Sangat tak terurus, tak rapi, jauh sekali macam dalam iklan shampoo. Jealous sama kamu-kamu yang rambutnya cantekkk!



As for short hair, I really want to have this type of haircut, pixie haircut. Nampak comel, gah and very model-looking gituu! I had thix haircut when I was 16, that was when I was a bit boyish. Kalau takde hair wax or gel, memang tak senang duduk! That was 4 years ago, but now I seem like not having that much courage to cut my hair that short. Lagipun, it’s really hard to manage this hairstyle. Kena selalu trim kat saloon. And everytime I tell my friends and family daku nak potong rambut cenggini, they will like,”Whaattttt?!” or dengan erti kata lain kurang bersetuju. Ok, fine.


Bini Tom Cruise ni sangat seswai berambut pendek!

Kan best kalau dapat cacak-cacakkan rambut cengini??

Agnes Deyn!! Mi modelo favorito!!





Even worse, I never had a long hair before. Paling panjang pun paras ketiak. Panjang cket mesti nak potong, rimas kataku dulu. But deep inside, I’m dying to have long, wavy hair. Best kot boleh belai-belai. Tapi of course, penjagaannya cost quite a lot. Kena pergi steam every fortnight, treatment every month kalau tanak rambut jadi cam pak cik rmbut panjang yang kutip tin ngah jalan tu. But still, mau rambut panjangggg!!



Mila Kunis is so sexyyy with long, wavy hair!!

Nak rambut cani pleaseeeeee!!

Eva Longoria. The latino hottie~





But of course, at the end of the day, I want to wear Hijab. InsyaAllah. Pray for me ye teman-teman. I’m still not ready now and I tanak jadikan kewajipan tutup aurat ni satu benda yang boley dipermainkan. InsyaAllah, one day I’ll be fully ready and I nak pakai bukan atas desakan siapa-siapa tapi demi Dia yang Satu. Sekarang pun tengah berjinak-jinak nak pakai tudung. *Hee* I need moral support from friends and family. I will not promise when I’ll be fully ready because now I stil need time and encouragement.





Wardina sangat cantekkk dan manis bertudung!!

Macam-macam pesen kan sekarang tudung~ Hee*


The most gorgeous woman in my heart, mama, merangkap pendorong utama yang salu nasihatkan daku memakai hijab. Mama sabar eh, Kakak is trying! ;)











(P/S: Account FB ditutup sementara waktu sahaja, harup maklum! :D )

No comments:

Post a Comment