Tuesday, June 15, 2010

Alhamdulillah =)

One of the things I hate the most is waiting for result. Gila bab* punya nervous sampai termimpi-mimpi dan terketar2 lutut just when thinking bout it. My parents give high expectation to see me do really well in examinations. Lagi la I rase im carrying burden on my shoulder to prove to them that I can make them proud..


Yang paliiiiiinggg nervous was my SPM result. I wasn’t quite a bright student then (now pon.haha) Igt lagi pagi nk amik result SPM tuu awal2 da nanges, result x amik pon lagi. *Haha* Cikgu2 smua tegur. Dahla diorg pnggil yg dpt straight A’s dlu baru nk pnggil aku yg x brapa nk straight A’s ni. Pnggil 11A, tade name aku (of course la, amik pon 10 subjects je), Bila 10A, pon takdeee!! *Nanges3* Then bila yg 9A namaku dipnggil lagiiilaaa nanges. Hehe. Alhamdulillah.


Skrg kat UiTM plak pkai system online nk check result. Awl2 msa prelaw dlu mmg x biasa. Now dah kinda used to it even server uitm cam @%!$%. Nak dijadikan crita, d latest result klua on 10th June, after 12pm. But I was in UiTM for few days (jadi volunteer for IHL) so susah nk check result sbb takde internet access.


Sbelum 10th June, byk kali gak ah mimpi psal result. I wasn’t really confident because the papers were quite hard (consti law especially), n d lecturers yang ajar kitorg plak strict, dgn last sem punya result yg sgt x mmbrnsgkan!! But of course because I did pulled my ass off during the finals, deep in my heart I nak gak dpt DL.


10th of June – Agak busy that day. Tapi lepas dgr sorg2 da taw result, nak gak check. curi2 masa pegi check kat lab computer. Tapi disebabkan server uitm yg begitu “lajuuu”, aku x dpt tgk even da refresh 40juta kali. Org yg dpt check tuu mmg lucky ah. Brapa kali gak pegi lab com that day, but still……… Malam tuu byk la dgr crita rmai yg improve la, rmai DL laa, ad gak yg jatuh laa. Lagi la ku jadi nervous dibuatnya.


11th June- pagi tuu again curi2 pegi check result. Hehe. Tapi Alhamdulillah. Berjayaa gak check!! Tgk my GPA, tros klua airmata kegmbiraan. Syukur2. It was even wayyyy better than what I expected. “3.xx” *wink*. I didn’t expect it at all to be honest. But, syukur Alhamdulillah. Terus call mama after that. Bila dgr je mama sounded so happy, I felt like, yeah! My mission is accomplished!” =’)


“Ya Allah, Aku bersyukur padaMu kerana telah memakbulkan doaku”


Without my family especially mama who is my source of motivation, lecturers yang byk bagi tnjuk ajar kat driku yang x sbrapa nak pndai ni, kawan2 yang banyak tolong aku, I know I wont success *wink*



Quote of the day:
The true failure is when you stop trying ;)



(P/S: IHL was super-duper fun!! )

No comments:

Post a Comment